niedziela, 29 kwietnia 2012

Bomb First tłumaczenie tekstu piosenki

[reporter]

"Oto dzisiejsze wiadomości ze świata muzyki:

Jak zwykle kontrowersyjny, Tupac Shakur wydał kolejny album pod pseudonimem Makaveli. Ludzie z branży szaleńczo usiłują przesunąć daty wydania albumów swoich artystów w obawie przed klęską w sprzedaży. Mimo, że nikt nie zna dokładnego powodu wydania nowego albumu, to źródła podają, że (był nim) spisek grupy raperów, którym nie wiedzie się najlepiej, mający na celu zniszczenie nie tylko osoby Tupaca Shakura, lecz również innych artystów Death Row Records. Nas, rzekomy przywódca grupy, wściekł się z powodu słownego ataku Tupaca, przepraszam, Makaveliego. Atak dotyczył zespołu Mobb Sleep (Deep), Notoriuosa P.I.G. (B.I.G) i kilku innych, nowojorskich raperów. Jaz-Z, Big Little i kilku innych dennych raperów są, co zrozumiałe wstrząśnięci tym nagraniem. Wszyscy zadają sobie pytanie: Dlaczego pozwolili na to, żeby ten czarnuch (Tupac) zaczął (wojnę). Tupac, a raczej Makaveli, raczył udzielić takiego oto komentarza:"


[Tupac]

"Tu nie chodzi o Wschód i Zachód. Chodzi podział na czarnuchów i dziwki, władzę i pieniądze, wojowników i zwykłych gnojków. Po której stronie się opowiesz?"


[Tupac]

"Wciąż się wam gęba nie zamyka? Jeszcze żyjecie? Pierdolone robactwo! Dobra, to będzie dla was jak Raid, karaluchy jedne! To jest Raid na was skukinsyny! Poznajcie życie banitów. Makaveli The Don, solo."


Zw1

[Tupac]

"Pozwólcie, że wpierw się przedstawię: Makaveli The Don

Rozhisteryzowane i uduchowione teksty jak w Świętym Koranie

Wstrząsają czarnuchami tak, jak policją

Moja 45tka u mojego boku, dla ochrony, gdziekolwiek jedziemy

Plany na zbicie kasy, pistolet w mocno zaciśniętej dłoni, wypchane portfele

Najpierw zapodaję temat, a potem go realizujemy

Demaskujemy fałszywych, bo czują się zbyt bezpiecznie. Widzisz, jak walczę?

Opanowałem cały świat niczym sztuka graffiti

Myślę, że jestem twardszy niż Nitty, moje zachowanie jest naprawdę złe

Urodziła mnie matka-narkomanka

Znajdziesz mnie w każdym mieście

I możesz spodziewać się kłopotów

U mojego boku moi banici, gotowi za mnie umrzeć w każdej chwili, kumasz?

Gdy pojawiam się na miejscu, czarnuchy chowają się przed moim śmiertelnym spojrzeniem

Jestem tu, a każde moje słowo jest jak pieprzony koszmar

Ćpam sobie i patrzę na wschód i zachód słońca

To dla moich ziomków, dla was gotów jestem zginąć

Śmiertelny jad, bezlitośni, gdy się do nich dobieramy

Tniemy ich na kawałki... Piekło - tam ich wysyłamy

Cały mój zespół, wyćwiczony, aby wybuchnąć, walczyć lub zginąć

Zabijamy tych sukinsynów lirycznie i nie mam zamiaru ronić łez

Ja - urodzony przywódca, nigdy nie opuszczam mojej ulicy bez spluwy u boku

I dwóch pittbulli, które nazywam pożeraczami frajerskich czarnuchów

Nie będę skomlał, aż do końca życia

W moich żyłach tętni Życie Bandyty, więc czuję się silny

Do widzenia, naćpajmy się i w drogę

Jak dobierzemy się do tych czarnuchów? W każdym razie płakać (po nich) nie będę

Jestem mordercą Bad Boy'a. Jay-Z też zginie

Rozglądam się za Mobb Deep i jak tylko was znajdę...

Słabe czarnuchy nie zasługują na to, by żyć

Ilu czarnuchów jest gotowych dla mnie umrzeć?

Wojownik z Zachodniego Wybrzeża, czai się za twoimi plecami

Nie powinieneś ze mną zadzierać

Chcę pieniędzy, seksu i trawy

I nie spocznę póki moje ziomki nie będą wolne"


Refren x 2

[Tupac]

"Pierwsi uderzamy,

Podczas walki uderzamy pierwsi

Przemyśl to, zanim zginiesz

Nie przyjechaliśmy krzywdzić nikogo dzisiejszej nocy

Ale jeśli mam wybierać między moim a Twoim życiem

To pierwszy uderzę"


Zw2

[E.D.I.]

"Przez tak wiele dni i na wiele różnych sposobów ukrywaliśmy się przed kulami

Ale wciąż jesteśmy mordercami Bad Boy'a

Nie mam niczego do stracenia i nie mam gdzie pójść

Mam tylko jeden dom - osiadłem Death Row

Razem z Outlawz, a Makaveli jest naszym generałem

Ja jestem żołnierzem, przed którym stoi misja

Robię to, czego wy nie bylibyście w stanie nigdy wykonać

To jest walka za "sprawę"

Tak, jestem gotów zginąć za "sprawę"

Lepiej uwierz w to, że jeśli przyjdzie mi opuścić ten padół, to odejdę razem

z twoimi (ludźmi)

Jestem jak Kamikadze, walnięty bardziej niż pieprzony Nazi

Mam małe pytanko dla czarnucha, tego Paparazzi

Jeśli nie siedzisz w rapie dla kasy

To jaki masz inny powód, by to robić?

Nikt nie jest nas w stanie "obsłużyć"

Bezwartościowy od dnia narodzin

Aż do chwili, gdy postanowiłem uderzyć pierwszy dziwko!"


Refren x 2

[Tupac]

"No dawaj, dawaj, no dalej!

Ej, pokaż temu czarnuchowi..."

Zw3

[Young Noble]

"Twój styl jest beznadziejny

Jakbyś nosił skaj a nie skórę

Powoduję potężny terror

Wam ciągle czegoś brakuje, nie jesteście kompletni

Pół raper, pół diler

Opowiadasz bajki synu

"Król Nowego Jorku" tak, jakbyś istniał tylko ty

Jestem z Jersey i nie pogrywamy w coś takiego

Od (Mont)claire do North Bricks

Moje czarnuchy zbijają kasę i bogacą się

Mimo tego, że jest ciężko

Staramy się przemknąć przez te wszystkie bijatyki bez blizn

Bez ostrzeżenia, bo mój człowiek dostał pięć kul

Teraz ja jestem tym młodym z 9tką w ręku, gotów działać."


[Tupac]

"Pierwsi strzelamy, patrząc jak jego głowa ocieka krwią

Nie chcę tego wieczora kłopotów, uwierz mi

Podczas walki uderzamy pierwsi

Przemyśl to, zanim zginiesz

Gangsterzy i bandyci na fali

Planuj i przemyśl strategię

By uderzyć pierwszy

Podczas walki uderzamy pierwsi

Przemyśl to, zanim zginiesz

Gangsterzy i bandyci na fali

Planuj i przemyśl strategię

By uderzyć pierwszy"


* różne wersje ludzie podają, ja opowiadam się za taką, jaką przetłumaczyłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz