środa, 9 maja 2012

The Wild Wild Sea tłumaczenie piosenki

Rozszalałe morze


Dziś wieczór znów go widziałem

Czarny żagiel na bladożółtym niebie

I właśnie tak jak przedtem, po chwili

Zniknął tam, gdzie dolatują tylko szare mewy

Jeśli znów się to zdarzy, nabiorę obaw

Że tylko jakiś obcy statek

Potrafi unosić się w powietrzu

Mój rozsądek bada horyzont

W świetle ciemniejącego nieba


Tej nocy, błądząc we śnie

Przebrnąłem przez mieliznę

I płynąłem z księżycem i jego kochanką

Aż straciłem z oczu ląd

Płynąłem, aż noc stała się porankiem

I czarny żagiel pojawił się

Na tle czerwieniejącego nieba

Znalazłem się na pokładzie kołyszącego się statku

Zbyt daleko, by mogła dolecieć tu jakaś szara mewa


Otaczała mnie cisza

Jakby szydząc z moich wątłych ludzkich nadziei

I wielki znak zapytania zawisł na żaglu

Kiedy wiatr zamarł wśród lin

Może przespałem godzinę, a może cały dzień

Obudziłem się w łóżku w białej pościeli,

Niebo nade mną miało kolor gliny


Z początku zaledwie szelest żagla

I leciutkie muśnięcie po twarzy

Lecz gdy ujrzałem rząd białych fal

Pędzących jak konie w galopie

Pojąłem, że wkrótce wciągnie nas ten wyścig

Cichy szept przemienił się w ryk

A szare niebo poczerniało od gniewu

Oczy niespokojnie badały horyzont

A za plecami miałem wezbrane morze


Czy widziałem widmo żeglarza na pomoście

Przez szybę pomostu sternika

Trzymającego mocno ster rozhuśtanego statku

Rzucając w deszczu ukradkowe spojrzenia

Bo statek obrócił się pod wiatr stawiając czoła burzy

I pod kapeluszem żeglarza ujrzałem twarz mojego ojca


Jeśli odmawiasz dzisiejszą modlitwę

Proszę pomódl się za mnie

Kiedy zerwany jest most do nieba

I ty zagubiony na rozszalałym morzu

Zagubiony na rozszalałym morzu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz